Direktlänk till inlägg 1 december 2008

mina tok-bra-a.

Av janniiique - 1 december 2008 09:09

Min helg var som sagt spännande. 


Fredag >> Stan, barnenshus och vindrickande.

Vi tog oss en runda på stan, kollade lite men köpte ingenting, skulle bli julmarknade, men det var ju värdelöst, typ 4 stånd. Och kl. 15.30 kom vi hem igen eftersom Madde skulle få bilen vid halv 5 av sin papi, och vi skulle upp på barnenshus och babyproffsen, vagntittande, och vi hittade en jättefin Emmaljunga City Cross, mörkgrön och kostade 4900:- Bra pris, nästan så jag vill ha den, men jag har ju redan min älskade Cobalt Blue. Efter en heldagpå stan och bilåkning så for vi hem och skulle bara ta det lugnt, la viret vid 20.00 och sen tittade Fredrik och Tim förbi, och självklart hade dom med sig Vin, Aurora. Och jag fick ett glas, och ett till.. och sedan blev det mina kalla cider i kylskåpet, det var trevligt, och mycket skratt. Madde och Tim däremot var typ nyktra och tyckte väl kanske att våran humor var den bästa, men det är den. TOTAL! Somnade väl sådär vi 4 på morgonen, så min morgon med viret blev som sagt spännande.


Lördag >>  Hemmadag, fest hos Sara och krogen.

Eftersom min fredag slutade lite som otippat så mådde jag ändå ganska bra, var mest trött och hängig, men jag sov lunch medans elvira gjorde det, Robben kom förbi, bakis och lite ångest över fredagen, vi som en stund och pratade och hade rätt mysigt. Madde jobbade och kl 17.20 kom hon och hämtade mej och viret, vi gjorde oss klara i tid och satte oss i bilen för en titt till teg, där det blev en kram och en till. Sedan max för att få i oss nånting att äta, gott med mat. Vi skulle hämta Fatima vid 19.00 för att sedan dra hem till Sara på fest, kom dit och stämmningen var på topp. Det var bara att sätta igång att festa, drack, pratade och hade bara trevligt. Mycket tokheter blev det, jag och Fatima skulle stå på händer, men jag stod mer på huvudet, den enda som lyckades vara Sara, och bildbevis finns. Vi tog kort och spelade "jag har aldrig .." och vi shottade, och det vet alla att Janna inte ska göra, jag blev bakis och illamående hela söndagen. BLÄH!

Vi hade ringt taxi för att vi skulle dra ner på Cover Club, men visade sej att Sara glömt plånboken i vagnen i VÄNNÄS, så det var bara att fixa gratisskjuts med Papi, jag och Sara drog, pratade och tiden gick rätt fort iaf, när vi kom till stan så ställde vi oss i kön direkt, och inväntade resten av flickorna, vi kom in och mycket folk var det, trevligt. Men fick meddelande att dom söta flickorna drog hem, där var jag och Sara ute på cover club själv, och hade trevligt, och plötsligt var kl 02.00 Kvällen på krogen var slut, men vi fick iaf en barnfri kväll och trevligt hade vi. Fick mat på max av Fredrik, satt och pratade en stund och sedan fick jag skjuts, tack för det Johan.


Söndag >>  Bakis, julbord, mys hemma.

En kall dusch var det ända som fick mej att vakna, bakis som tusan, illamåenade och trött. Somnade sådär efter 6, och väckarklockan ringde vid halv 10, och jag var helt slut, 3½ timmars sömn efter en fylla är aldrig bra. Kl 12 skulle vi fara och hämta Jonny och hans tjej för en avfärd till Hörnefors, där vi till och med hittade en loppis, men inget blev det köpt. Vi åkte vidare till Nordmaling för att äta julbord, gott var det och självklart trevligt, Elvira åt typ mest av alla och hon var rätt nöjd, lite blyg kanske. Efter vi ätit så drog vi hem, tröttheten hade kommit och jag somnade såklart i bilen direkt vi satte oss. Vi kom hem vid 17.00 och vi la oss i soffan för att kolla på Baloo med Elvira, och såklart slumrade vi till. Robben kom förbi för att vara social efter viret gått och lagt sej, men jag somnade och det gjorde han med. Däremot kom Madde och Fredrik, och glass hade dom med sej, så lite piggare blev man. Och jag hade sagt att jag skulle göra en tidigkväll för att sömnlöshten gör att janna inte mår bra, men somnade efter 2 tiden, men skönt var det att sova iaf. Min helg har som sagt varit spännande. 

 
 
Sara

Sara

1 december 2008 10:48

Tack för en supertrevlig kväll!

http://dolphin.blogg.se

 
Emilie

Emilie

1 december 2008 14:17

Ja verkligen! Tack för i lördags! :)

http://emilieasplund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

fu.

Av janniiique - 18 december 2008 17:55

jag vill skrika. men ingen hör mej.

Av janniiique - 14 december 2008 19:47

det är kaos i hjärtat. detta har gjort mej dödligt sjuk.

Av janniiique - 9 december 2008 13:40

idag har janna namnsdag. och på torsdag fyller janna 22 år. ...  ibland får janna vara madde. ...

Av janniiique - 7 december 2008 19:33

söndag, det vill säga slappdag med fika, mys och tv-tittande. ... 4 days left. ...

Av janniiique - 6 december 2008 18:33

kvällen igår var helt underbar. bra med folk och en massa musik förfesten hos ekman var trevlig, och såklart fick jag ju träffa söto johan, och det gör ju det hela ännu bättre, och sedan iväg in på olles där jag fick umgås lite med bästa pelle. som ä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards